Kevert valóság fejlesztési környezet autonóm járművek számára
Absztrakt
A cikkben egy olyan kevert valóságot alkalmazó keretrendszert mutatnak be, amelyben egy valós tesztjármű és több valós objektum is egyszerre kezelhető, miközben mindezek köré a virtuális valóságban virtuális forgalmat generálnak 3D megjelenítésben.
Hivatkozások
T. Derenda, M. Zanne, M. Zöldy, Á. Török, Automatization in road transport: a review, Production Engineering Archives, vol. 20, pp. 3–7, 09 2018. DOI: https://doi.org/f9vw
W. Huang, K. Wang, Y. Lv, and F. Zhu, Autonomous vehicles testing methods review, in 2016 IEEE 19th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Nov 2016, pp. 163–168. DOI: https://doi.org/ggh2p7
A. Dosovitskiy, G. Ros, F. Codevilla, A. Lopez, and V. Koltun: Carla - an open urban driving simulator, Eprint: 1711.03938, arXiv, 2017. https://arxiv.org/abs/1711.03938
Tass. (2019, Oct.) Prescan - simulation of adas & active safety (2019.2) https://tass.plm.automation.siemens.com/prescan
Vires. (2019, Oct.) VTD - Virtual Test Drive. https://vires.com/vtd-vires-virtualtest-drive/
Mathworks. (2019, Oct.) Matlab - Automated Driving Toolbox. https://www.mathworks.com/products/automateddriving.html
Y. Laschinsky, K. von Neumann-Cosel, M. Gonter, C. Wegwerth, R. Dubitzky, and A. Knoll, Evaluation of an active safety light using virtual test drive within vehicle in the loop, in 2010 IEEE International Conference on Industrial Technology, March 2010, pp. 1119–1112. DOI: https://doi.org/fs5rzc
C. Biurrun-Quel, L. Serrano-Arriezu, and C. Olaverri-Monreal, Microscopic drivercentric simulator: Linking Unity3D and SUMO, in Recent Advances in Information Systems and Technologies, Á. Rocha, A. M. Correia, H. Adeli, L. P. Reis, and S. Costanzo, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2017, pp. 851–860. DOI: https://doi.org/f9vx
P. A. Lopez, M. Behrisch, L. Bieker-Walz, J. Erdmann, Y. Flötteröd, R. Hilbrich, L. Lücken, J. Rummel, P. Wagner, and E. Wießner, Microscopic traffic simulation using sumo, in 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Nov 2018, pp. 2575–2582. DOI: https://doi.org/gfvjnh
J. Kaths, B. Schott, and F. Chucholowski, Virtual testing by coupling high fidelity vehicle simulation with microscopic traffic flow simulation, Conference: Autonomous Vehicle Test & Development Symposium 2018, 06 2018.
J. Kaths and S. Krause, Integrated simulation of microscopic traffic flow and vehicle dynamics, in IPG Apply & Innovate, 09 2016.
F. Michaeler and C. Olaverri-Monreal, 3D driving simulator with VANET capabilities to assess cooperative systems: 3DSimVanet, in 2017 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), June 2017, pp. 999–1004. DOI: https://doi.org/f9v3
T. Tettamanti, M. Szalai, S. Vass, and V. Tihanyi, Vehicle-In-the-Loop test environment for autonomous driving with microscopic traffic simulation, in 2018 IEEE International Conference on Vehicular Electronics and Safety (ICVES 2018), Madrid, Spain, 12-14. Sept. 2018, pp. 295–300. DOI: https://doi.org/f9v4
Wegener, A., Piórkowski, M., Raya, M., Hellbrück, H., Fischer,S., Hubaux, J.P.: Traci: An interface for coupling road trafficand network simulators. In: Proceedings of the 11th Commu-nications and Networking Simulation Symposium, CNS ’08, pp. 155–163. ACM, New York, NY, USA (2008). DOI: https://doi.org/c44qw8
M. Horváth, Q. Lu, T. Tettamanti, A. Török, Zs. Szalay, Vehicle- In-The-Loop (VIL) and Scenario-In-The-Loop (SCIL) automotive simulation concepts from the perspectives of traffic simulation and traffic control, Transport and Telecommunication Journal, vol. 20, pp. 153–161, 04 2019. DOI: https://doi.org/f9v5
(2019, Oct.) Unity user manual (2019.2) https://docs.unity3d.com/Manual/XR.html
A. Dua, N. Kumar, and S. Bawa, A systematic review on routing protocols for vehicular ad hoc networks, Vehicular Communications, vol. 1, p. 33–52, 01 2014. DOI: https://doi.org/f9v6
T. Thomsen and P. R. Mai, ASAM OpenSCENARIO - List of feauters and requirements, Jan. 2019.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.