A hajózás biztonságának növelése a DunaInfoControl® - modern irányítás bevezetésével
Absztrakt
A publikáció áttekinti a hazai hajózás biztonságával kapcsolatos főbb kérdéseket, amelyeket az új és biztonságos hajózási műveletek megkövetelnek, hogy képesek legyünk a katasztrófákat elhárítani. Megállapítja, hogy már a valós idejű felügyelet és az aktuális prevenciós beavatkozás eszközei szükségesek a hazai modern vízi forgalomirányítás komplex feladatának ellátásához.
Hivatkozások
Götz Sándor – A hajóipar lehetőségei az Innovatív Járműgyártás területén - NIH 2013
PannonRIS Folyami Információs Rendszer Távközlési és rendszertechnikai megoldásai OKF HTE 2019.04.15.Turcsán Zsolt - NOVOFER Zrt.
„Scenarios for 5G mobile and wireless communications: the vision of the METIS project” IEEE Communications Magazine 52 (5), 26. 35.o. DOI: https://doi.org/10.1109/MCOM.2014.6815890. ISSN 0163-6804, DOI: https://doi.org/f3nx5k
G Mobile and Wireless Communications Technology. Cambridge University . ISBN 9781107130098. „Leading Towards Next Generation "5G" Mobile Services”, Federal Communications Commission
Hungarocontrol - Matias 10.1 rep. irányítási rendszer ált. ismertetése
Tamás Péter and István Lakatos, Vehicle Dynamic-based Approach for the Optimization of Traffic Parameters of the Intelligent Driver Model (IDM) and for the Support of Autonomous Vehicles’ Driving Ability, Acta Polytechnica Hungarica Vol. 16, No. 3, 2019. pp. 121 – 142. DOI: https://doi.org/gt4p
T. Péter, F. Szauter, Z. Rózsás, I. Lakatos, Integrated application of network traffic and IDM models in the test laboratory analysis of autonomous vehicles and electric vehicles , Int. J. Heavy Vehicle Systems, (ISSN: 1744-232X) 24. (2019). pp. 1-18. DOI: https://doi.org/gt4q
Derbel, O., Péter, T., Mourllion B., & Basset M. (2017), ‘Generalized Velocity–Density Model based on microscopic traffic simulation’, Transport, 33(2): 489-501 DOI: https://doi.org/gt4r
Derbel, O., Peter, T., Zebiri, H., Mourllion, B., Basset, M. (2013). ‘Modified intelligent driver model for driver safety and traffic stability improvement’, IFAC Proceedings Volumes 46(21): 744– 749. DOI: https://doi.org/gt4s
Derbel, O., Peter, T., Zebiri, H., Mourllion, B., Basset, M. (2012). ‘Modified intelligent driver model’, Periodica Polytechnica Transportation Engineering 40(2): 53–60. DOI: https://doi.org/gt4t
Péter, T. (2012) ‘Modeling nonlinear road traffic networks for junction control’, International Journal of Applied Mathematics and Computer Science (AMCS), 2012, Vol. 22, No. 3. pp. 723-732. DOI: https://doi.org/gt4v
Peter, Fülep and Bede (2011) ‘The application of a new principled optimal control for the dynamic change of the road network graph structure and the analysis of risk factors’, 13th EAEC European Automotive Congress 13th-16th June 2011. Valencia – SPAIN Society of Automotive Engineers (STA), 2011. pp. 26-36. (ISBN:978-84-615-1794-7)
Péter T. and Bokor J. (2011) ‘New road traffic networks models for control’, GSTF International Journal on Computing, vol. 1, Number 2. pp. 227 -232. DOI: https://doi.org/b22s24
Péter T., and Bokor J. (2010.1) ‘Research for the modelling and control of traffic’, In: Scientific Society for Mechanical Engineering, 33rd Fisita-World Automotive Congress: Proceedings, Budapest, Magyarország, 2010.05.30-2010.06.04. Budapest: GTE, 2010. pp. 66-73. (ISBN:978-963-9058-28-6)
Péter T., Götz S., Bóta J. A hazai vízi közlekedés modern irányítása és bevezetésének hatása, MMA 2020 11
Péter T., and Bokor J. (2010.2) ‘Modeling road traffic networks for control’, Annual international conference on network technologies & communications: NTC 2010. Thaiföld, 2010.11.30-2010.11.30. pp. 18-22. Paper 21. (ISBN:978-981-08-7654-8)
Péter, T. and Lakatos I. (2017) ‘Hybrid model of vehicle and traffic for combined dynamic analysis’, Int. J. Heavy Vehicle Systems, (ISSN: 1744-232X) 24: (2) pp. 1-14. (2017). DOI: https://doi.org/gt4w
Péter, Tamás és Szabó, Krisztián (2017) Combined Mathematical Modeling of Different Transport Networks, Considerations and Complex Analysis. ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA, 14 (2). pp. 7-26. ISSN 1785-8860 DOI: https://doi.org/gt4x
Peter, T., Lakatos, I., Szauter, F., Pup D. (2016) ‘Complex analysis of vehicle and environment dynamics’, 12th IEEE/ASME International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications. (MESA) August 29-31, 2016, Auckland, New Zealand, pp. 1-7. Paper 34. (ISBN:978-1- 5090-6190-7) DOI: https://doi.org/ch7h
Péter, T., Lakatos, I. and Szauter, F. (2015) ‘Analysis of the complex environmental impact on urban trajectories’, ASME 2015 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference: Mechatronics for Electrical Vehicular Systems, 2–5 August, Boston, Massachusetts, USA, Paper No. DETC2015-47077, pp. V009T07A071; p.7, DOI: https://doi.org/gt4z, ISBN: 978-0-7918-5719-9.
Péter T., Fazekas S. (2014) ‘Determination of vehicle density of inputs and outputs and model validation for the analysis of network traffic processes’, Periodica Polytechnica Transportation Engineering 42:(1) pp. 53-61. (2014) DOI: https://doi.org/gt42
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS IRÁNYELVE a közösségi belvízi közlekedésre vonatkozó harmonizált folyami közlekedési információs szolgáltatásokról, Brüsszel, 25.05.2004 COM(2004) 392 végleges 2004/0123 (COD). https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2004:0392:FIN:HU:PDF
A TANÁCS HATÁROZATA a belvízi hajózási szabványok kidolgozásáért felelős európai bizottságban (CESNI) és a Rajnai Hajózási Központi Bizottság (CCNR) plenáris ülésén a belvízi hajók műszaki követelményeiről szóló szabványok elfogadásával és az ilyen hajókra vonatkozó átmeneti rendelkezések módosításával kapcsolatosan az EU nevében elfogadandó álláspontról Brüsszel, 2017.5.23. COM(2017) 273 final 2017/0110 (NLE) https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2017:0273:FIN:HU:PDF

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.