The Evolution of Methodological Textbooks in Hungary (1947–2020): Changing Approaches in Mechanical Engineering Education

  • Budai Gábor University of Dunaújváros, Teacher Training Center
Kulcsszavak: Szakmódszertani fejlődés, gépészeti oktatás, digitális pedagógia

Absztrakt

A tanulmány célja a magyar szakmódszertani tankönyvek fejlődésének bemutatása 1947 és 2020 között, különös tekintettel a középfokú gépészeti képzésre. A vizsgálat során tíz, különböző korszakokból származó módszertani könyvet elemeztem nyelvhasználat, szakkifejezések aránya, módszertani irányultság és a digitális eszközök megjelenése alapján. Az eredmények rávilágítanak a pedagógiai szemléletváltozásokra, a technológiai fejlődés hatására és a tanulóközpontú oktatási módszerek térnyerésére. A kutatás hozzájárul a magyar szakmódszertan történeti és jelenkori tendenciáinak mélyebb megértéséhez.

Megjelent
2024-12-01
Hogyan kell idézni
BudaiG. (2024). The Evolution of Methodological Textbooks in Hungary (1947–2020): Changing Approaches in Mechanical Engineering Education. Dunakavics, 12(12), 29-36. https://doi.org/10.63684/dk.2024.12.04
Rovat
Cikkek