Munkahelyi közlekedési tervek intézkedéseinek rangsorolása egy hazai példán keresztül

  • Domokos Esztergár-Kiss Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Conrado Braga Zagabria Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék
Kulcsszavak: Városi közlekedés, munkahelyi közlekedési terv, hasznossági modellek

Absztrakt

A téma fontos szegmense a városi közlekedésnek, hiszen a munkahelyre történő eljutás során a fenntartható közlekedési módok támogatása óriási potenciállal rendelkezik. A kutatás a munkahelyi közlekedési tervek készítéséhez kínál egy módszert, amelynek célja a munkavállalók ingázási szokásainak befolyásolása az egyes munkahelyek esetében leghasznosabb intézkedések felsorolásával és rangsorolásával.

Hivatkozások

Goulden M., Ryley T., Dingwall R. (2014) Beyond 'predict and provide': UK transport, the growth paradigm and Goulden M., Ryley T., Dingwall R. (2014) Beyond 'predict and provide': UK transport, the growth paradigm and climate change, Transport Policy, Vol. 32, pp. 139-147, DOI: https://doi.org/f5xd4v

Gudmundsson H., Hall R.P., Marsden G., Zietsman J. (2016) Transportation and Sustainability, Sustainable Transportation, Springer Texts in Business and Economics. Springer, Berlin, Heidelberg, DOI: https://doi.org/h9qz

Hickman R., Hall P., Banister D. (2013) Planning more for sustainable mobility, Journal of Transport Geography, Volume 33, pp. 210-219, DOI: https://doi.org/pvz

Buehler R., Pucher J., Gerike R., Götschi T. (2017) Reducing car dependence in the heart of Europe: lessons for German, Austria, and Switzerland, Transport Reviews, Vol. 37, No. 1, pp. 4-28., DOI: https://doi.org/gfpm46

Bamberg S., Fujii S., Friman M., Gärling, T. (2011) Behaviour theory and soft transport policy measures, Transport policy, Vol. 18, Issue 1, pp. 228-235, DOI: https://doi.org/cwcgdc

Arsenio E., Martens K., Di Ciommo F. (2016) Sustainable urban mobility plans: Bridging climate change and equity targets?, Research in Transportation Economics, Volume 55, pp. 30-39, DOI: https://doi.org/f8tj9q

Nocera S., Bruzzone F. (2019) The Effectiveness of Strategies to Reduce External Costs from Commuting in Central Europe, Computational Science and Its Applications ICCSA 2019, Lecture Notes in Computer Science, Vol 11620, Springer, Cham, pp. 105-119, DOI: https://doi.org/h9q2

Chatterjee K., Chng S., Clark B., Davis A., De Vos J., Ettema D., Handy S., Martin A., Reardon L. (2019) Commuting and wellbeing: a critical overview of the literature with implications for policy

and future research, Transport Reviews, Vol 40, Issue 1, pp. 5-34, DOI: https://doi.org/gg9wtc

Hasnine S., Habib K. H. (2020) Transportation demand management (TDM) and social justice: A case study of differential impacts of TDM strategies on various income groups, Transport Policy, online first, DOI: https://doi.org/gh6cps

Enoch M. (2016) Sustainable Transport, Mobility Management and Travel Plans, Routledge, London, United Kingdom, ISBN: 9781315611563, DOI: https://doi.org/h9q3

Rye T., Green C., Young E., Ison S. (2011) Using the land-use planning process to secure travel plans: an assessment of progress in England to date, Journal of Transport Geography, Vol. 19, Issue 2, pp. 235-243, DOI: https://doi.org/fvdkp6

Esztergár-Kiss D., Tettamanti T. (2019) Stakeholder Engagement in Mobility Planning, Autonomous Vehicles and Future Mobility, Elsevier, pp. 113-123, ISBN: 780128176962, DOI: https://doi.org/ddpk

Sprumont F., Viti F., Caruso G., König A. (2014) Workplace relocation and mobility changes in a transnational metropolitan area: The case of the University of Luxembourg, Transportation Research Procedia, Vol. 4, pp. 286-299, DOI: https://doi.org/gd4wf2

Petrunoff N., Wen L. M., Rissel C. (2016) Effects of a workplace travel plan intervention encouraging active travel to work: outcomes from a three-year timeseries study, Public Health, Vol. 135, pp. 38-47, DOI: https://doi.org/gqpw5t

Cairns S., Newson C., Davis A. (2010) Understanding successful workplace travel initiatives in the UK, Transportation Research Part A: Policy and Practice, Vol. 44, Issue 7, pp. 473-494., DOI:

https://doi.org/bkm8rw

Vanoutrive T., Van Malderen L., Jourquin B., Thomas I., Verhetsel A., Witlox F. (2010) Mobility management measures by employers: overview and exploratory analysis for Belgium, European Journal of Transport and Infrastructure Research, Vol. 10, Issue 2, pp. 121-141, DOI: https://doi.org/h9q4

Petrunoff N., Rissel C., Wen L. M., Martin, J. (2015) Carrots and sticks vs carrots: Comparing approaches to workplace travel plans using disincentives for driving and incentives for active travel, Journal of Transport & Health, Vol. 2, Issue 4, pp. 563-567, DOI: https://doi.org/f74tbf

Gruyter C. D., Rose G., Currie G., Rye T., van de Graaf E. (2018) Travel plans for new developments: a global review, Transport Reviews, Vol. 38, Issue 2, pp. 142-161, DOI: https://doi.org/gfpm6c

Richter J., Friman M., Gärling T. (2011) Soft Transport Policy Measures: Gaps in Knowledge, International Journal of Sustainable Transportation, Vol 5., Issue 4, pp. 199-215, DOI: https://doi.org/ckngkf

Graham-Rowe E., Skippon S., Gardner B., Abraham C. (2011) Can we reduce car use and, if so, how? A review of available evidence, Transportation Research Part A: Policy and Practice, Vol.45, Issue 5, pp. 401-418, DOI: https://doi.org/d4nr29

Megjelent
2022-10-15
Hogyan kell idézni
Esztergár-KissD., & ZagabriaC. B. (2022). Munkahelyi közlekedési tervek intézkedéseinek rangsorolása egy hazai példán keresztül. Közlekedéstudományi Szemle, 72(5), 22-34. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2022.5.2
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek