A belső égésű személygépjármű motorok jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírásai
Absztrakt
A jövőbeni emissziós típusvizsgálati előírások egyre nagyobb követelményeket támasztanak a személygépjármű motorokat és a személygépjárműveket gyártókkal szemben. Egyik műszaki megoldás lehet az EURO 7 előírásnak való megfelelés érdekében a motorok sztöchiometrikus tüzelőanyag-levegő-keverékkel történő üzemeltetése a motorok teljes terhelés-fordulatszám tartományán. A bemutatott elemzés hasznos, ismeretbővítő információkkal szolgálhat.
Hivatkozások
Bagány M.: Belsőégésű motorok, Egyetemi tananyag Kecskeméti Főiskola Gépipari Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar, Typotex Kiadó, 2011, ISBN 978-963-279-656-7, pp. 184
Vas A.: Belsőégésű motorok szerkezete és működése, Szaktudás Kiadó Ház, Budapest, 2005, ISBN 963 9553 49 2, 443
Kalmár I., Stukovszky Zs.: Belsőégésű motorok folyamatai, Műegyetemi Kiadó, Budapest, 1998, ISBN 963 420 565 8, 474
Merker, G. P., Schwarz, C., Teichmann, R.: Combustion Engines Development, Mixture Formation, Combustion, Emissions and Simulation, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012, pp. 642, 10.1007/978-3-642-14094-5
Bielaczyc, P., Woodburn, J.: Trends in Automotive Emission Legislation: Impact on LD Engine Development, Fuels, Lubricants and Test Methods: a Global View, with a Focus on WLTP and RDE Regulations, Emission Control Science and Technology (2019) 5:86–98. DOI: https://doi.org/gjv4vx
Giakoumis, E. G.: Light-Duty Vehicles’ Driving and Engine Cycles, Springer International Publishing AG, 2017, pp. 65-166. DOI: https://doi.org/gm36
Baumgarten, H., Nijs, M., Lehn, H., Thewes, M., Classen, J., Sterlepper, S.: NEW LAMBDA = 1 GASOLINE POWERTRAINS NEW TECHNOLOGIES AND THEIR INTERACTION WITH CONNECTED AND AUTONOMOUS DRIVING, 30th International AVL Conference “Engine & Environment”, June 7-8, 2018, Graz, Austria, pp. 16
AVL List GmbH: Emission Regulation Trends, AVL India Seminar, 2018 (URL: https://www.avl.com/documents/10138/8665616/02+AVL+India+Seminar+May+2018_Regulation+Trends_Engeljehringer.pdf (2019.10.28.))
Bontemps, N., Bas, A., Ladonnet, M., Zecchetti, D., Heintz, S., Davies, P., Electric turbo, a key technology to achieve Eu7 hybridized powertrain (lambda 1, performance and energy efficiency), Internationaler Motorenkongress 2019, Springer Vieweg, Wiesbaden, 2019, pp. 103-113, DOI: https://doi.org/gm37
W. Hofegger: Emission legislation update from WLTP/RDE to EU7 (URL: https://www.avl.com/documents/5490654/6605769/AVL+PTE+Techday+%234_03_Emissions+legislation+update+WLTPRDE-EU7_Hofegger (2019.10.28.))
Horváth, Eszter, Török, Ádám: Development of road transport emission standards, Production Engineering Archives, 2015, Vol. 7, No2, pp 6-10.
Zöldy, M. (2018) “Legal Barriers of Utilization of Autonomous Vehicles as Part of Green Mobility”, In: Burnete, N., Varga, B. (eds) Proceedings of the 4th International Congress of Automotive and Transport Engineering, pp. 243-248, Springer, Cham, Switzerland. DOI: https://doi.org/f9wp
Adrian Todoruț, Andreia Molea, István Barabás: Predicting the temperature and Composition – dependent density and viscosity of diesel fuel – ethanol blends, Periodica Politechnica Chemical Engineering, 64(2), pp. 213-220, 2020. DOI: https://doi.org/gm38
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












