Városi járműforgalom térbeli becslése kernel módszerek segítségével
Absztrakt
A modern, intelligens forgalomirányító rendszerek számára a közlekedési hálózat minél pontosabb valós idejű ismerete szükséges. A bemutatott módszer segítségével a detektorok nélküli útszakaszok forgalomnagysága is megbecsülhető.
Hivatkozások
Lawrence A. Klein, Milton K. Mills, and David R. P. Gibson. Traffic detector handbook: Volume I. No. FHWA-HRT-06-108. Turner-Fairbank Highway Research Center, 2006.
Yang Liu, and Ning Zhu. "A multi-objective detector location optimization approach." In CICTP 2014: Safe, Smart, and Sustainable Multimodal Transportation Systems, pp. 1788-1800, 2014. DOI: https://doi.org/gt4f
Jianming Hu, Jingyan Song, Mingchen Zhang, and Xiaojing Kang. Topology optimization for urban traffic sensor network.Tsinghua Science and Technology, 13(2):229–236, 4-7 July, 2014, Changsha, China. DOI: https://doi.org/b9xnnf
Haixiang Zou, Yang Yue, Qingquan Li, and Anthony G. Yeh. An improved distance metric for the interpolation of link-based traffic data using kriging:a case study of a large-scale urban road network.International Journal of Geographical Information Science, 26(4):667–689, 2012. DOI: https://doi.org/bd3633
Brent Selby and Kara M Kockelman. Spatial prediction of traffic levels inunmeasured locations: applications of universal kriging and geographicallyweighted regression.Journal of Transport Geography, 29:24–32, 2013. DOI: https://doi.org/f4vv3x
Bumjoon Bae, Hyun Kim, Hyeonsup Lim, Yuandong Liu, Lee D Han,and Phillip B Freeze. Missing data imputation for traffic flow speed us-ing spatio-temporal cokriging.Transportation Research Part C: EmergingTechnologies, 88:124–139, 2018. DOI: https://doi.org/gdbch3
Michael A. Cox and Trevor F Cox. Multidimensional scaling. In Handbook of data visualization, pages 315-347. Springer, 2008. DOI: https://doi.org/gt4h
Ian T Jolliffe. A note on the use of principal components in regression. Journal of the Royal Statistical Society: Series C (Applied Statistics), 31(3):300-303, 1982. DOI: https://doi.org/dw25m4
Rasmussen, C. E. “Gaussian processes in machine learning”, Springer, Berlin, Germany, 2003. DOI: https://doi.org/fhqcww
Noel Cressie. The origins of kriging. Mathematical geology, 22(3):239-252,1990.
Michael James Sasena. Flexibility and e_ciency enhancements for constrained global design optimization with kriging approximations. PhD thesis, University of Michigan
Weijermars, Wendy, and Eric Van Berkum. "Analyzing highway flow patterns using cluster analysis." IEEE Intelligent Transportation Systems, 2005. DOI: https://doi.org/dswz6d
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.












