Közúti jármű mozgásmodelljének meghatározása kényszerezett multimodelles szűrő eljárásokkal

  • Olivér Törő BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • Tamás Bécsi BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék

Absztrakt

A közúti közlekedésben alkalmazott manőverdetektálás fontos kutatási téma, hiszen az autonóm járművek elterjedéséhez szükséges a nagy megbízhatóságú eljárások fejlesztése. Különösen számottevő a járművek, illetve a vezetők  zándékainak felismerése és az ezekre való gyors reagálás, mivel az autonóm és az emberek által vezetett járművek várhatóan együtt fognak részt venni a forgalomban, és ezért az ezekkel összefüggő körülmények vizsgálata és a fejlesztések elengedhetetlenek. A módszer ígéretesnek tűnik, de a bemutatott eljárást egyelőre csak Matlab szimulációkban tesztelték, de érdemes lenne valós körülmények között szenzor adatokkal is kipróbálni a leírt koncepciót.

Hogyan kell idézni
TörőO., & BécsiT. (1). Közúti jármű mozgásmodelljének meghatározása kényszerezett multimodelles szűrő eljárásokkal. Közlekedéstudományi Szemle, 71(6), 17-28. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2021.6.2
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek