A települési műveltségi szint növelésének neveléspszichológiai kérdései

  • Farkas Imre Dunaújvárosi Egyetem, Informatikai Intézet, Számítógéprendszerek és Irányítástechnika Tanszék
Kulcsszavak: Motiváció, műveltség, közösségi élet

Absztrakt

A 20. század végétől pontosan lehet tudni, hogy ha akarja az ember, ha nem, állandó tanulásra van kényszerítve. Írásom azt szeretné bemutatni, hogy ez hogyan hat az egyén műveltségi szintjére, milyen módon befolyásolja a település műveltségi szintjét. Az emberekben milyen pszichológiai folyamatoknak kell végbemennie ahhoz, hogy elfogadja, gyakorolja az életen át történő tanulást. Ismertetésre kerül a lakosok véleménye azzal kapcsolatban, hogy mennyire szeretnék növelni műveltségüket, és ezt mennyire tartják fontosnak. Tárgyalásra kerülnek a neveléspszichológia azon területei, melyek szorosan összefüggenek az egyén műveltségi szintjének növelésével. Végül kimutatásra kerül a kapcsolat a műveltségi szint növelése és a neveléspszichológia területei között.

Megjelent
2025-04-26
Hogyan kell idézni
FarkasI. (2025). A települési műveltségi szint növelésének neveléspszichológiai kérdései. Dunakavics, 13(1), 93-106. https://doi.org/10.63684/dk.ksz.2025.1.07
Rovat
Cikkek