Az ingázásból származó ökológiai lábnyom csökkentésének lehetőségei a közösségi gazdaság révén a budapesti városrégióban

  • Cecília Szigeti Széchenyi István Egyetem Nemzetközi és Elméleti Gazdaságtan Tanszék
  • Zoltán Kovács MTA CSFK Földrajztudományi Intézet; Szegedi Tudományegyetem Gazdaság- és Társadalomföldrajz Tanszék
  • Tamás Egedy MTA CSFK Földrajztudományi Intézet
  • Balázs Szabó MTA CSFK Földrajztudományi Intézet

Absztrakt

A Budapest körül zajló szuburbanizáció és városi szétterülés, valamint a munkahelyek elővárosi centrumokba települése az ezredforduló óta az ingázás és a hozzá kapcsolódó járműforgalom jelentős növekedését hozta magával. A szerzők arra keresik a választ, hogy a közösségi gazdaság nyújtotta alternatív közlekedési lehetőségek – az autómegosztó és a telekocsi szolgáltatások – milyen jelentőséggel bírnak az ingázásban, s milyen szerepet játszhatnak a városrégió ökológiai lábnyomának csökkentésében.

Hogyan kell idézni
SzigetiC., KovácsZ., EgedyT., & SzabóB. (1). Az ingázásból származó ökológiai lábnyom csökkentésének lehetőségei a közösségi gazdaság révén a budapesti városrégióban. Közlekedéstudományi Szemle, 69(2), 58-74. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2019.2.5
Rovat
Közlekedésbiztonság - Közlekedési környezetvédelem