Városi elektromos töltőállomások helyszínét kijelölő módszer

  • Csaba Csiszár Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Bálint Csonka Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Dávid Földes Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
  • Ervin Wirth Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Építőmérnöki Kar, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék
  • Tamás Lovas Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Építőmérnöki Kar, Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék

Absztrakt

A tisztán elektromos járművek csökkentik a lokális lég- és zajszenynyezést, hozzájárulnak a fenntartható közlekedéshez. Térnyerésüket korlátozza a hosszú töltési idő, valamint a töltésükhöz szükséges infrastruktúra hiánya. Utóbbi problémával foglalkozik a cikk, amelyben megtalálható egy a szerzők által kidolgozott multikritériumos módszer, ami két lépésben értékelve a területi egységeket, mohó algoritmust alkalmazva jelöli ki a városi töltőállomás-hálózat lehetséges helyszíneit. A módszer újdonsága, hogy szemben a korábbiakkal, a töltési keresletet a jövedelem, az elektromos járművek száma, a turisztikai attrakciók, a lakosságszám, lakóterület jellemzők és forgalomvonzó létesítmények figyelembevételével becsüli. A  módszer alkalmazhatóságát Budapest XI. kerületének példáján mutatják be.

Hogyan kell idézni
CsiszárC., CsonkaB., FöldesD., WirthE., & LovasT. (1). Városi elektromos töltőállomások helyszínét kijelölő módszer. Közlekedéstudományi Szemle, 69(3), 5-18. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2019.3.1