A gépi tanulás szerepe és hatásai a közlekedésben

  • Tamás Bécsi BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • Szilárd Aradi BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
  • Árpád Fehér BME Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Kulcsszavak: forgalomirányítás, forgalombecslés, gépi tanulás

Absztrakt

Napjainkban a közlekedés folyamatos változáson megy keresztül, amely szinte minden részterületét érinti és hatással lesz a jövőre is. Közlekedésszervezési oldalon az új adatgyűjtési technikák soha nem látott lehetőségeket nyitottak meg a forgalombecslés és -irányítás területén.

Hivatkozások

Robust Control Design for Active Driver Assistance Systems: A Linear-Parameter-Varying Approach, Springer International Publishing, 2017. DOI: http://doi.org/djzk

O. Sename, P. Gáspár és J. Bokor, Robust Control and Linear Parameter Varying Approaches, Berlin Heidelberg: Springer-Verlag, 2013. DOI: http://doi.org/djzm

Waymo, „Waymo Safety Report: On The Road to Fully Self-Driving,” 2017.. [Online]. Available: https://waymo.com/safetyreport/

Crash Research & Analysis, Inc., „Special crash investigations: On-site automated driver assistance system crash investigation of the 2015 Tesla model S 70D (Report No. DOT HS 812 481),” National Highway Traffic Safety Administration, Washington, DC, 2018.

S. Russel és P. Norvig, Mesterséges Intelligencia: Modern megközelítésben, Budapest: Panem kft., 2005.

T. Mitchell, Machine Learning, McGraw Hill, 1997.

F. Rosenblatt, „The Perceptron--a perceiving and recognizing automaton,” Report 85-460-1, Cornell Aeronautical Laboratory, 1957.

C. B. Csáji, Approximation with Artificial Neural Networks, Eindhoven, 2001.

F. Hegedűs, T. Bécsi, S. Aradi és P. Gáspár, „Model Based Trajectory Planning for Highly Automated Road Vehicles,” in IFAC World Congress: IFAC-PapersOnLine, Toulouse, Franciaország, 2017. DOI: http://doi.org/djzn

D. Silver, J. Schrittwieser, K. Simonyan, I. Antonoglou, A. Huang, A. Guez, T. Hubert, L. Baker, M. Lai, A. Bolton, Y. Chen, T. Lillicrap, F. Hui, L. Sifre, G. v. d. Driessche, T. Graepel és Demis, „Mastering the game of Go without human knowledge,” Nature, 1. kötet550, pp. 354-359, 2017. DOI: http://doi.org/gcsmk9

Z. Szalay, Z. Hamar és P. Simon, „A multilayer autonomous vehicle and simulation validation ecosystem axis: Zalazone,” Advances in Intelligent Systems and Computing, 1. kötet867, pp. 954-963, 2019. DOI: http://doi.org/djzp

Z. Szalay, T. Tettamanti, D. Esztergár-Kiss, I. Varga és C. Bartolini, „Development of a test track for driverless cars: Vehicle design, track configuration, and liability considerations,” Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 1. kötet 46, pp. 29-35, 2018. DOI: http://doi.org/dktg

T. P. Lillicrap, J. J. Hunt, A. Pritzel, N. Heess, T. Erez, Y. Tassa, D. Silver és D. Wierstra, „Continuous control with deep reinforcement learning,” arXiv preprint arXiv:1509.02971, 2015.

F. Hegedűs, T. Bécsi, S. Aradi és P. Gáspár, „Model Based Trajectory Planning for Highly Automated Road Vehicles,” IFACPapersOnLine, 1. kötet50, 1. szám1, pp. 6958-6964, 2017. DOI: http://doi.org/djzn

H. B. Pacejka, Tire and Vehicle Dynamics (Third Edition), Oxford: Butterworth-Heinemann, 2012.

S. Thrun, M. Montemerlo, H. Dahlkamp, D. Stavens, A. Aron, J. Diebel, P. Fong, J. Gale, M. Halpenny, G. Hoffmann, K. Lau, C. a. P. M. Oakley és e. al., Stanley: The robot that won the DARPA Grand Challenge, Wiley, 2006. DOI: http://doi.org/c52vnf

T. Bécsi, S. Aradi, Z. Szalay és V. Tihanyi, „2D lidar-based localization for highly automated parking in previously mapped environment,” in 34th International Colloquium on Advanced Manufacturing and Repairing Technologies in Vehicle Industry, Budapest, 2017.

A. Gibson és J. Patterson, Deep Learning, O'Reilly Media, Inc., 2017.

R. S. Sutton és A. G. Barto, Reinforcement Leaning: An Intorduction, The MIT Press, 2017.

Hogyan kell idézni
BécsiT., AradiS., & Fehér Árpád. (1). A gépi tanulás szerepe és hatásai a közlekedésben. Közlekedéstudományi Szemle, 70(1), 54-65. https://doi.org/10.24228/KTSZ.2020.1.1
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek