Az autonóm járművek és a biztonságos közúti infrastruktúra
Absztrakt
Az önvezető járművek fejlesztésével és állományuk növekedésével összefüggésben egyre inkább felvetődik az új járművek és az azokat kiszolgáló infrastruktúra viszonya. Ezért különösen fontos, hogy napjaink egyik jelentős és a közlekedést közvetlenül érintő kérdésével a tudomány minél intenzívebben foglalkozzon.
Hivatkozások
Farah, H., Erkens, S., Alkim, T., van Arem, B. (2018). Infrastructure for Automated and Connected Driving: State of the Art and Future Research Directions. in: G. Meyer and S. Beiker (eds.), Road Vehicle Automation 4, Lecture Notes in Mobility. Springer International Publishing AG, DOI: https://doi.org/f9vk
Egyházy Z. (2019). Az „okos út” és az autonóm járművek alkalmazásához szükséges közúti infrastruktúra környezet kialakítása. MSc diplomamunka. Széchenyi István Egyetem
Lengyel, H.; Tettamanti, T.; Szalay, Zs. (2020) Conflicts of Automated Driving With Conventional Traffic Infrastructure. IEEE ACCESS 8 pp. 163280-163297., 18 p. DOI: https://doi.org/gjr2v9
Khaska K., Miletics D. (2020). Do human driver-based road design parameters fulfil or overfulfil autonomous vehicles’ requirements? In: Horváth, B.; Horváth, G. (szerk.) Proc. X. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia, Győr, 2020. október 29-30.
Magyari, Zs., Koren, Cs. (2019). Visibility requirements at intersections: A comparison of capabilities of human drivers and autonomous vehicles. Pollack Periodica, 14(3):63–74, DOI: https://doi.org/f9vm
Deluka Tibljaš, A., Giuffrè, T., Surdonja, S., Trubia, S. (2018). Introduction of Autonomous Vehicles: Roundabouts
Design and Safety Performance Evaluation. Sustainability, 10, 1060. DOI: https://doi.org/gdsd54
Sohrweide T. (2018). Driverless Vehicles Set to Change the Way We Design Our Roadways, http://www.sehinc.com/news/future-whatdo-driverless-cars-mean-road-design
Tettamanti T., Varga I. (2019). Az autonóm járművek forgalmi hatásai: a jármű- és forgalomirányítás kihívásai. Közlekedéstudományi Szemle 1. sz. pp. 35-41. DOI: https://doi.org/f9vq
Snyder R. (2018). Street design implications of autonomous vehicles, Public Square a CNU journal, https://www.cnu.org/publicsquare/2018/03/12/street-designimplications-autonomous-vehicles
Mocsári, T. (2012). A sebesség hatása a forgalombiztonságra. doktori disszertáció, Széchenyi István Egyetem
United Nations Economic Commission for Europe (1968)., Vienna Convention on Road Signs and Signals, United Nations Publication, ISBN: 978-92-1-116973-7
European Commission (2019). Directive (EU) 2019/1936 of the European Parliament and of the Council of 23 October 2019 amending Directive 2008/96/EC on road infrastructure safety management, Official Journal of the European Union L 305/1
Aziz, S., Mohamed, E. A., Youssef, F. (2018). Traffic Sign Recognition Based on Multifeature Fusion and ELM Classifier, Procedia Computer Science 127, pp. 146–153 DOI: https://doi.org/f9vr
EuroRAP (2020). Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety. D7.1: Quality of horizontal and vertical signs. http://seafile.irap.org/f/04e11831ff664d88a7c5/
National Committee on Traffic Devices (2019)., “NCUTCD Proposal for Pavement Marking Standards for Automated Driving Systems,” Available: https://ncutcd.org/wpcontent/uploads/Sponsor%20Comments/2019B/Attach04.19B-MKG-2.LineWidthforCAV.pdf.
Lengyel; H., Szalay, Zs. (2018). Classification of Traffic Signal System Anomalies for Environment Tests of Autonomous Vehicles. PRODUCTION ENGINEERING ARCHIVES 19: 19. pp. 43-47. DOI: https://doi.org/f9vs
Koren, Cs.; Szücs, G. (2020). Forgalomcsillapító eszközök: kihívások az autonóm járművek számára In: Péter, Tamás (szerk.) XIV. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia, Budapest, Magyar Mérnökakadémia, Paper 23.
Noorvand, H., Karnati, G., and Underwood, B. S. (2017). Autonomous vehicles: Assessment of the implications of truck positioning on flexible pavement performance and design, Transp. Res. Rec., vol. 2640, no. January, pp. 21–28, DOI: https://doi.org/f9vt
Chen, F., Song, M., Ma, X., and Zhu, X. (2019). Assess the impacts of different autonomous trucks’ lateral control modes on asphalt pavement performance, Transp. Res. Part C Emerg. Technol., vol. 103, no. March, pp. 17–29, 2019, DOI: https://doi.org/f9vv
Nagy R., Fahad M. (2020). Autonóm járművek sávtartásának hatása a pályaszerkezet méretezésre – irodalomkutatás. XXIV. Nemzetközi Építéstudományi Online Konferencia – ÉPKO pp. 117-121
Yang, S. (2014). Health monitoring of pavement systems using smart sensing technologies, Iowa State University, Graduate Theses and Dissertations. Paper 14247
Kabanovs, A., Garmory, A., Passmore, M., and Gaylard, A. (2018) Investigation into the dynamics of wheel spray released from a rotating tyre of a simplified vehicle model, J. Wind Eng. Ind. Aerodyn., vol. 184, no. November 2018, pp. 228–246, DOI: https://doi.org/gjbtw2
Vissers, L., Kint, S., Schagen, I., Hagenzieker, M. (2016). Safe interaction between cyclists, pedestrians and automated vehicles, The Hague, SWOV Institute for Road Safety Research, The Netherlands
Lagström, T., Malmstem Lundgren, V. (2015). Autonomous vehicles’ interaction with pedestrians. An investigation of pedestriandriver communication and development of a vehicle external interface. MSc Thesis. Chalmers University of Technology. Gothenburg. Sweden
Lundgren V.M. et al. (2017). Will There Be New Communication Needs When Introducing Automated Vehicles to the Urban Context? In: Stanton N., Landry S., Di Bucchianico G., Vallicelli A. (eds) Advances in Human Aspects
of Transportation. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 484. Springer, Cham DOI: https://doi.org/gbvww6
Salman S., Miletics D. (2020). Analysis of driver-pedestrian interactions at pedestrian crossings, In: Horváth, B.; Horváth, G. (szerk.) Proc. X. Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia, Győr, 2020. október 29-30.
Botello, B., Buehler, R., Hankey, S., Mondschein, A., Jiang, Z. (2019). Planning for walking and cycling in an autonomousvehicle future. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, Volume 1, 100012 DOI: https://doi.org/gg68rw
Phetoudom, S., Makó E. (2020). Pedestrian’s behavioural adaptation to AVs and its effect on road capacity. In: Iványi, Péter (szerk.) Abstract book for the 16th Miklós Iványi International PhD & DLA Symposium. Pécs, Pollack Press, Paper: 78.
Commsignia (2020). Commsignia introduces new dual-radio roadside unit, Accessed February 10, 2020, https://www.commsignia.com/news/commsignia-introduces-new-dualradio-roadside-unit/
Borsos A.; Farah, H.; Laureshyn, A.; Hagenzieker, M. (2020). Are collision and crossing course surrogate safety indicators transferable? A probability based approach using extreme value theory. Accident analysis and prevention, Paper: 105517 DOI: https://doi.org/gjddz2
Mahmud, S. S., Ferreira, L., Hoque, M. S., and Tavassoli, A. (2017). Application of proximal surrogate indicators for safety evaluation: A review of recent developments and research needs. IATSS Research, 2017. 41:153–163 DOI: https://doi.org/gf9kms
Kizawi, A., Borsos, A. (2020). Conflict analysis of vehicle-pedestrian interactions In: Iványi, Péter (szerk.) Abstract book for the 16th Miklós Iványi International PhD & DLA Symposium. Pécs, Pollack Press, Paper: 80
Gaál, B., Horváth, B. (2019): Autonomous cars and urban land use - city shaping force? In: Horváth, G.; Gaál, B.; Horváth, B. (szerk.) Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia, Győr.
Az elektronikusan megjelenő cikkek nyílt hozzáféréssel rendelkeznek (OJS), online ingyenesen elérhetők és letölthetők. A cikkek szerzőit nem terheli megjelentetési vagy kiadási költség (APC). Felhasználóknak joguk van a cikkek olvasására, letöltésére, másolására, kinyomtatására, valamint azokban való keresésre, vagy a teljes szöveg linkkel történő megosztására.
A szerzőknek nyilatkozniuk kell arról, hogy beadványukat korábban nem tették közzé más folyóiratban, a pénzügyi támogatás feltüntetésre került és a hivatkozások listája teljes és pontos, beleértve az URL-ek és a DOI-k specifikációját is (ha rendelkezésre állnak). A cikktervezet beadásakor minden szerző jóváhagyja a benyújtott változatot. A szerzők garantálják, hogy a cikk az ő eredeti művük. A szerzők kötelesek részt venni a szakértői értékelés folyamatában, követni a bírálók tanácsait, betartani az előírt határidőket, és amennyiben előfordulnak, kötelesek visszavonni a benyújtást vagy kijavítani a hibákat.
Minden beadott cikket szakértői értékelés alá kerül, ahol a szerkesztők független értékelést kérnek legalább egy szakértőtől, ügyelve arra, hogy a bíráló(k)nak ne legyen összeférhetetlensége a szerzőkkel. A végső döntést a főszerkesztő hozza meg, aki figyelembe veszi az értékeléseket és a szerkesztők javaslatait. A szerkesztők és a lektorok bizalmasan kezelik a beadványt.
A kiadó és a szerkesztők elkötelezettek a magas etikai normák betartása mellett, és megakadályozzák azokat a publikációkat, amelyekben kutatási visszaélés történt. Az ilyen etikai kérdésekben a COPE irányelveit követik.
A szerzők fenntartják a szerzői jogokat, és megadják a folyóiratnak az első közzétételi jogot a Creative Commons Licenc alapján (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0), amely lehetővé teszi mások számára, hogy megosszák a művet, elismerve a mű szerzőségét és a folyóiratban való első közzétételt.
A folyóirat archiválja az összes megjelent cikket, és a folyóirat tulajdonosa, a Közlekedéstudományi Egyesület továbbra is üzemelteti az adatbázist abban az esetben is, ha a folyóirat kiadása megszűnik.