A vállalati társadalmi felelősségvállalás szerepe a munkavállalói elköteleződésben 2. rész

Kulcsszavak: Dolgozói elköteleződés, CSR, szervezeti kommunikációs folyamatok, CSR-stratégia

Absztrakt

A választott kérdéskör egyre fontosabb szerepet kap a hazai munkaerő-piaci kutatásokban, a HR-terület, a szaksajtó is egyre nagyobb figyelmet szentel neki. Ez a dolgozói elköteleződés, amely egy másik korszerű területtel együtt kerül vizsgálatra, a társadalmi felelősségvállalással, azaz a CSR-ral. Napjainkban már teljesen nyilvánvaló az új megközelítéseknek és kutatási eredményeknek köszönhetően, hogy nagyon fontos és közvetlen kapcsolat van a két terület között. A kutatás arra keresi a választ, hogy vajon elkötelezettebbek-e azok a dolgozók, akiknek a munkahelyén van CSR-tevékenység? A vizsgálat kvantitatív kutatási módszerre támaszkodik. 100 db releváns, minőségi kitöltés született, színes lefedettséggel demográfiai és munkahelyi szempontból is. Összességében elmondható, hogy a kitöltők jelentős százaléka negatívan vélekedik a munkahelyéről, nem tervez vele hosszú távon, nem elégedett a belső szervezeti folyamatokkal és kommunikációval, melyek összefüggésben vannak a CSR-tevékenységekkel is. Elmondható, hogy azok a kitöltők, akik a kérdőív során pozitívabb válaszokat adtak és elégedettebbek voltak, a munkahelyükön volt CSR-tevékenység.

Megjelent
2025-07-10
Hogyan kell idézni
LestyánL., & KőkutiT. (2025). A vállalati társadalmi felelősségvállalás szerepe a munkavállalói elköteleződésben 2. rész. Dunakavics, 13(7), 25-40. https://doi.org/10.63684/dk.2025.07.03
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek