Hallgatói elégedettség a Dunaújvárosi Egyetem nemzetközi képzései kapcsán 2. rész

  • Balla Ákos MVM Csoport, junior piacelemzési szakértő
  • Kovács Szilvia Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, egyetemi tanársegéd
  • Szilárdi Edina Tempus Közalapítvány, Erasmus+ Felsőoktatási Csoport, csoportvezető
Kulcsszavak: Hallgatói elégedettség, nemzetköziesítés, felsőoktatási érték

Absztrakt

A hallgatói visszajelzések értékmérő szereppel bírnak a felsőoktatási rendszerben. Útmutatást adnak arról, hogy az intézmények megfelelő módon szolgálják-e a hallgatói igényeket, megfelelő-e az oktatás minősége, megfelelő-e az oktatáson túl, az egyetemeken működő, a hallgató tanulmányait segítő szervezetek hozzáállása, működése. Kutatásunk célja, hogy feltárja, mennyire elégedettek a Dunaújvárosi Egyetemmel (DUE) a nemzetközi hallgatók. Bővebben, a tárgyi eszközökkel, az oktatói kompetenciákkal, a közreműködő szervezeti egységek hozzáállásával és a többi, nem az egyetemhez tartozó tényezők összességével. A DUE azt kommunikálja, hogy a „hallgató több, mint Neptun-kód”, azaz az intézmény számára kiemelt fontosságú, hogy a tanulók szükségletei szerint, tartalmasan teljen a felsőoktatási intézményben eltöltött időszakuk, amely összességében hozzájárul a hallgatók elégedettségéhez. Ennek vizsgálata pilot study szemlélettel történt 2023. áprilisában, egy online kérdőíves felmérés segítségével, amelyben a meghatározott nemzetközi hallgatók 32%-a válaszolt kérdéseinkre. 

Megjelent
2024-02-01
Hogyan kell idézni
Balla Ákos, KovácsS., & SzilárdiE. (2024). Hallgatói elégedettség a Dunaújvárosi Egyetem nemzetközi képzései kapcsán 2. rész. Dunakavics, 12(2), 39-48. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/18848
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek