Üzleti kommunikáció vizsgálata a szervezeten belül

  • Vizi Péter Dunaújvárosi Egyetem, Kommunikáció és Média alapszak
  • Kőkuti Tamás Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, egyetemi docens
Kulcsszavak: Kultúra, szervezet, kommunikáció

Absztrakt

A cégen belüli kulturális különbségek számos kételyt és sztereotípiát rejtenek magukban. A tanulmány célja a multikulturális cégek összevetése volt egy magyar vállalattal. A munkálatok során a hipotézisek alátámasztására az online kérdőívek szolgáltak, így átfogó és részletes képet adva a magyar munkavállalók tapasztalatairól és véleményeiről. A két hipotézis közül csak az egyik bizonyosodott be a kérdőív alapján. Összegezve a tapasztalatokat kijelenhetjük, hogy egy multinacionális vállalat nem néz szembe több konfliktussal, mint azok a cégek, ahol azonos kultúrájú embereket foglalkoztatnak. Továbbá a formális kommunikációs rendszerek változnak a munkavállaló munkahelye és a vállalat székhelye között.

Megjelent
2024-07-01
Hogyan kell idézni
PéterV., & KőkutiT. (2024). Üzleti kommunikáció vizsgálata a szervezeten belül. Dunakavics, 12(7), 37-50. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/18817
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek