Kereskedelmi kommunikáció és közösségi média a magyarországi kisés közepes méretű vállalkozások körében
Abstract
A magyarországi kis- és közepes méretű vállalatok a hazai gazdaság motorját képezik, és ilyen módon jelentős mértékben hozzájárulnak hazánk gazdasági teljesítményéhez. A dolgozat keretében számba vettük ezen vállalkozásokat érintő legfontosabb kihívásokat, és megvizsgáltuk azokat a marketing-kommunikációs nehézségeket, amelyekkel ezen entitások üzleti működésük során szembesülnek. Az érintett szektor piacrajutási, és az azokon való sikeres részvételt érintő esélyei közül a legfontosabb kérdés, hogy kereskedelmi kommunikációjukat milyen módon befolyásolja a napjainkra megváltozott, egyre inkább „online” csatornák által dominált környezet. A kereskedelmi kommunikáció tervezésekor kiemelt figyelmet érdemes fordítani a társadalmi felelősségvállalás (CSR) lehetőségeire, hiszen ez a márka- és arculat építésének egyik leginkább kézenfekvő eszköze a KKV-szektor szereplői körében. A dolgozat keretében korábban lefolytatott kutatások összefoglaló áttekintésére, valamint egy saját kutatás részletes bemutatására kerül sor, amelynek tükrében elemezhető, hogy az online felületek, a közösségimédia- platformok fogyasztók körében tapasztalható térnyerése milyen hatást eredményez ezen vállalkozások életére nézve.