A hazai oktatási innovációk hosszú távú hatásai: tanterv- és tankönyvreform az 1950-es években
Abstract
Az 1950-es évek oktatási reformjai jelentős változásokat hoztak oktatási rendszerünkben és a társadalom gondolkodásmódjában egyaránt. Bár sok pozitív és fejlődést hozó aspektusa is volt ezeknek a reformoknak, az erőteljes politikai ideológiai befolyás hatásai sokáig, még ma is kimutathatók. Ennek egyik példája a történelem egyébként jelentéktelen eseményének, a Spartacus-féle rabszolgafelkelésnek a legújabb történelem tantervekben való megjelenése. Ez azt mutatja, hogy egy 70 évvel ezelőtti, ideológiai alapon megvalósított reform milyen mélyen és alapjaiban meghatározza a későbbi generációk értékrendjét.
Published
2024-03-01
How to Cite
MagyarA. (2024). A hazai oktatási innovációk hosszú távú hatásai: tanterv- és tankönyvreform az 1950-es években. Dunakavics, 12(3), 33-46. Retrieved from https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/18843
Issue
Section
Cikkek