Az első Dunaújváros hangja projekt- és marketingkommunikációja, a PR szerepe az esemény szervezésében 2. rész

  • Veres Viktória Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, egyetemi hallgató
  • Kőkuti Tamás Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet https://orcid.org/0009-0004-7907-2011
Kulcsszavak: Rendezvényszervezés, PR, projektkommunikáció

Absztrakt

Egy rendezvény vagy kulturális projekt sikerét nagyban befo­lyásolja a megfelelő kommunikáció. Mivel a kommunikációtudomány értel­mezése szerint sok terület létezik, véleménünk szerint a szervezés legfonto­sabb elemei is innen erednek. A „Dunaújváros Hangja” egy énekverseny volt, amelynek szervezésében sokan részt vettünk, néha kisebb-nagyobb szerepek­ben. Így a tanulmányban a belső és külső projektkommunikációt vizsgáljuk, és azt, hogy mennyire volt sikeres a szervezést kísérő marketingstratégia. A tanulmányhoz a következő hipotézist állítottuk fel: „Feltételezésünk szerint egy új, az adott régióban ismeretlen rendezvény hatékonysága alacsonyabb és kevésbé sikeres lehet a célközönség elérésében, mint az adott régióban már többször megrendezett, esetleg hagyományőrző rendezvényeké.

Feltételezzük, hogy egy olyan rendezvény, amely még nem ismert a közönség számára, nem fog annyi látogatót vonzani, mint azok, amelyek ismertek.

A szervezőkön kívüli tényezők hangsúlyosabbak lehetnek abban a tekintet­ben, hogy képesek-e megfelelő mértékben felkelteni a közönség figyelmét.

Megjelent
2025-10-23
Hogyan kell idézni
VeresV., & KőkutiT. (2025). Az első Dunaújváros hangja projekt- és marketingkommunikációja, a PR szerepe az esemény szervezésében 2. rész. Dunakavics, 13(10), 5-23. https://doi.org/10.63684/dk.2025.10.01
Rovat
Cikkek