Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 1. rész

  • Kovács Tamás Gábor Dénes Egyetem, egyetemi docens https://orcid.org/0009-0000-6826-1539
  • Zimányi Krisztina Gábor Dénes Egyetem
  • Solt Eszter Gábor Dénes Egyetem
  • Bodrogi-Katona Andrea Varsói Menedzsment Egyetem, egyetemi hallgató
Kulcsszavak: Etika világa, körkörös gazdálkodás, marketing és marketingstratégia, innováció

Absztrakt

Publikációnk az üzleti, etikus viselkedést és az innovációs le­hetőségeket mutatja be a multinacionális bankszektorban. A bevezető rész tartalmazza a témaválasztás aktualitását, indokolását, módszertanát, célját és a szakirodalom tanulmányozást. Az első fő fejezetben betekintést nyer­hetünk az etika világába, jelentésébe, amely nagy hatással van a világ bank­jainak működésére, a piacon való együttműködési lehetőségek egységes el­várásaira. Rávilágítunk ennek okaira, taglalva a körkörös gazdálkodásra való átállás előnyeit. A második részben az innováció elméleti alapfogalmainak ismertetése mellett bemutatjuk azokat a területeket, applikációkat, amely rá­világítanak az innovációs körülményekre és folyamataira, valamint részle­teztük annak üzleti-, és innovációs stratégiáját. A továbbiakban a marketing és marketingstratégia kialakulását és fogalomkörét mutattuk be, valamint a bankok – ezen belül a T. Bankcsoport – innovációs marketing alapjait és marketingkommunikációs tevékenységét. A témával kapcsolatban észrevéte­leket és gyakorlati javaslatokat is megfogalmaztunk. Az összefoglalás részben az elméleti, szakirodalmi és gyakorlati részeket foglaltuk össze.

Megjelent
2025-10-23
Hogyan kell idézni
KovácsT., ZimányiK., SoltE., & Bodrogi-KatonaA. (2025). Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 1. rész. Dunakavics, 13(10), 53-66. https://doi.org/10.63684/dk.2025.10.04
Rovat
Cikkek