A kisiskolák kompetencia mérési eredményének lehetséges hatása az intézmény működésére egy konkrét példán keresztül

  • Imre Farkas

Abstract

Az iskolák teljesítményét sokféle módon mérik egy tanéven belül. Ez történhet a tanulók által kitöltött feladatalappal, vagy a versenyeken elért eredményükkel, esetleg a továbbtanulási mutatóval. Jelen cikk azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy konkrét iskola 2017–2022 közötti időszakára vonatkoztatott kompetencia teszt eredményeit és javaslatot tesz arra, hogy ezen eredmények milyen közép- hosszú távú következtetéseket jelenthetnek az intézmény számára. Tárgyalásra kerül a kompetencia fogalma, fajtái, az EU és a NAT által meghatározott kulcskompetenciák, valamint a kompetenciamérés eredményeként született jelentés. A szerző a cikk végén megfogalmazza, hogy ezen eredmények, ennyire kell, hogy meghatározzák az intézmény működését kisiskolák esetén.

Published
2025-04-26
How to Cite
FarkasI. (2025). A kisiskolák kompetencia mérési eredményének lehetséges hatása az intézmény működésére egy konkrét példán keresztül. Dunakavics, 13(1), 78-92. https://doi.org/10.63684/dk.ksz.2025.1.06