Hogyan oktatnak a szaktanárok a szakmai képzésben?

(Hallgatói vélemények a módszertani fejlesztésről)

  • Gubán Gyula Dunaújvárosi Egyetem
  • Kadocsa László Dunaújvárosi Egyetem
Kulcsszavak: Szakképzés, szakoktatóképzés, tanterv, szakdolgozat

Absztrakt

Az 1970/71- es tanévtől az 1978/79-es tanévig bezárólag a műszaki oktató szak levelező tagozaton másfél éves volt a képzés és felsőfokú intézeti szintű volt a végzettséget tanúsító oklevél. Az 1979/80-as tanévtől 3 évre emelték a képzés idejét és főiskolai végzettséggel zárult. 2020-tól a szakoktató képzés BA rendszerben indult újra. A képzés során a tantervek is az igényeknek megfelelően változtak és ezekből jól látható, hogy a képzés során a szakdolgozat készítés fontos szerepet játszott és játszik mind a mai napig. Egyaránt komoly kihívást jelenve hallgatóknak és konzulenseknek. Rövid tanulmányunkban a 2024-ben szakoktató körben végzet e témához illő kutatási eredményeinket szembesítjük az ugyan ennek a vizsgálati körnek a szakdolgozat választásával, illetve elemezzük a témaválasztás szerkezetét. Azt szeretnénk megtudni, hogy volt-e hatása illetve van-e kapcsolat a dolgozat témaválasztása és a korábbi kutatásban felmért hazai szakképzésről kialakított pozitív, általános véleményük között.

Megjelent
2025-01-01
Hogyan kell idézni
GubánG., & KadocsaL. (2025). Hogyan oktatnak a szaktanárok a szakmai képzésben? (Hallgatói vélemények a módszertani fejlesztésről). Dunakavics, 13(1), 5-15. https://doi.org/10.63684/dk.2025.1.01
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek