Út az Innovatív Tanszék első helyezett díja felé

Kulcsszavak: innovatív, jó gyakorlatok, önképzés, pályázatok

Absztrakt

Cél: 2021-ben, az NKE RTK Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus elnyerte a Kreatív Tanulási Program által kezdeményezett Innovatív Tanszék I. helyezését. A tanulmány a sikeres pályázat útját mutatja be, nevezetesen egy több éven átívelő munkafolyamat stációit. A munkafolyamat megosztása hasznos lehet más intézmények számára a tekintetben, hogy hogyan lehet innovatívabb,
önképzőbb és folyton megújuló az adott intézmény. Axiómaként elmondható, hogy workshopok, pályázatok, együttműködés, kutatások, tudományszervezés, tananyagfejlesztés, mentorálás és nemzetköziesítés nélkül nem lehet megújulni.
Módszertan: A pályázatban két kutatást is érintettünk, nevezetesen A BTT I. helyezett pályázatát, valamint a Katasztrófavédelmi Tudományos Tanács III. helyezett pályázatát. Az első kutatásban az internetes platformokkal támogatott oktatás hasznosságát és a digitális kompetencia érvényesülését vizsgáltuk. A második hibrid kutatással azt vizsgáltuk, hogy hogyan élték meg a hallgatók
és az oktatók az online oktatását a karon.
Megállapítások: A Computer-Assisted és a Mobile Assisted Language Learning elvét alkalmazva, számítógépes és mobil applikációkat is bevezettünk, mely során a hallgatók versenyszelleme, kimagasló motiváltsága, az élménypedagógia és a konstruktív tanulási környezet is megtapasztalható. Igazodni kell továbbá a szakmai kompetenciák és a munkaerőpiac elvárásaihoz is célnyelven (kihallgatás, járműellenőrzés), valamint szakirányú leágazásokban gondolkodni.
Érték: Az eredményeket tekintve, a tanulmány összefoglalja mindazon ismérvek tárházát, mely alapján egy tanszék tevékenysége és megítélése innovatív lehet. A pozitív eredményekkel példaértékű mintát prezentálunk, ami igény szerint követendő példa lehet más intézmény számára is.

Hivatkozások

Barnucz N. & Uricska E. (2021). Kiterjesztett valóság és közösségi oldalak alkalmazása a nyelvoktatásban különös tekintettel a rendészeti szaknyelvre. Rendvédelem, 10(2), 4–48. https://doi.org/10.1556/2063.29.2020.4.9

Barnucz N. & Uricska E. (2022). The 21st century online-offline teaching and learning METmodel. Presentation in Krakow.

Barnucz N. (2019). IKT-eszközökkel Támogatott (Rendészeti) Nyelvoktatás. Magyar Rendészet, 19(4), 15–31. https://doi.org/10.32577/mr.2019.4.1

Barnucz N. & Uricska E. (2020). Innovatív nyelvtanulási módszerek és módszertan a rendészeti szaknyelvi képzés vizsgálatában. Előtanulmány egy vizsgálathoz. Új Pedagógiai Szemle, 70(9-10), 53–63.

Barnucz, N., Dominek, D. L., Uricska, E., Czékmán, B. & Bujdosóné Dani, E. (2022). Applying Artificial Intelligence in English for Law Enforcement in the Digital Age. 9th International Communication Days. Communication Studies in the Digital Age conference.

Borszéki J. (2018). The Definition of Specific-Purpose English Language Competences Needed in Border Control and their Development Potentials II. Magyar Rendészet, 18(5), 139–176. https://doi.org/10.32577/mr.2018.5.9

Borszéki J., Acsai Gy., Gyura V., Hársia B., Kovács É. & Kudar M. (2020). Crime and Law Enforcement. In Ruzsonyi P. (Szerk.), Közbiztonság: Fenntartható biztonság és társadalmi környezet tanulmányok III. (pp. 1419–1420. Ludovika Egyetemi Kiadó.

Borszéki, J. (2020a). Az English for Border and Coast Guards című nemzetközi szaknyelvi oktatóanyag fejlesztésének folyamata – a nem-nyelvész szakemberek szerepe. In Bocz Zs. &

Besznyák R. (Szerk.), PORTA LINGUA 2020. Szaknyelvoktatás és –kutatás nemzetközi kontextusban (pp. 231-247). SZOKOE. https://doi.org/10.48040/PL.2020.19

Borszéki, J. (2020b). English for Border Guards. Ludovika Egyetemi Kiadó. Chamot A. U. (1999). How children in language immersion programs use learning strategies. In Kasses, M. A. (Ed.), Language learners of tomorrow; Process and Promise! Lincolnwood (pp. 29–59). National Textbook Company.

Czékmán B. (2017). Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások. In Fehér P. & Aknai D. O. (Szek.), I. Mobil eszközök az oktatásban konferencia. Válogatott tanulmányok az I. Mobil eszközök az oktatásban konferenciáról (pp. 249–254). Debreceni Egyetem Kiadó, IKT MasterMinds Kutatócsoport.

Czenczer O. (2014). A büntetés-végrehajtás jogi szabályozása. In Ruzsonyi P. (Szerk.), Tendenciák és alapvetések a bűnügyi tudományok köréből (pp. 231–251). Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt.

Csíkszentmihályi M. (1997). FLOW. Az áramlat. Akadémiai kiadó.

Dani E. (2014). A kétfázisú HY-DE-modell: A hiper- és mélyfigyelem fázisváltásai a katedrától a hallgatói önfejlesztéséig. Informatika a felsőoktatásban konferencia.

Dessewffy T. (2019). Digitális szociológia. Typotex Elektronikus Kiadó Kft.

Dominek D. (2020). Flow avagy játékos kommunikáció a múzeumokban. Szegedi Egyetemi Kiadó, Belvedere Meridionale.

Faddi, N. & Ürmösné, S. G. (2021). Fachdeutsch für Offiziere. Ludovika Egyetemi Kiadó.

Fegyverneki G. & Aknai D. O. (2017). A mobiltanulás ábécéje pedagógusoknak. Módszertani és technikai ötletek a mobilozó tanulóknak. Modern Pedagógus sorozat. Neteducatio Kft.

Ilosvay, L. & Faddi, N. (2020). Fachsprache Deutsch mit Aufgaben und Ergänzungsmaterialien. Ludovika Kiadó.

Kovács, É. (2021). The experiences of running “advanced technical English” courses for engineering students at Donát Bánki Faculty of Mechanical and Safety Engineering. Safety and Security Sciences Review, 3(1), 65–78.

Mátyás Sz. (2017). A térinformatika rendészettudományi alkalmazásának lehetőségei. In Boda J., Felkai L. & Patyi A. (Szerk.), Ünnepi kötet a 70 éves Janza Frigyes tiszteletére (pp. 371–377). Dialóg Campus.

Mátyás Sz. (2020). Az elemző-értékelő munka gyakorlati aspektusai. Nemzeti Közszolgálati Egyetem.

Molnár K. (2020). A Police Café hatása a közösségek kapcsolatára. In Hegedűs J. (Szerk.), Magatartástudományi kutatások a rendészeti képzés megújítása érdekében (pp. 89–104). Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatási Továbbképzési Intézet.

Molnár K., Uricska E. & Molnár K. (2022). Az angol nyelvű járványszótár létrehozása szerzői és szerkesztői szemmel. In Kattein-Pornói R., Mrázik J. & Pogátsnik M. (Szerk.), Tanuló társadalom: Oktatáskutatás járvány idején (pp. 556–563). Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete.

Nahalka I. (1997). Konstruktív pedagógia – egy új paradigma a láthatáron (III.) Iskolakultúra, 3, 22–40.

Nyitrai E. (2020). A bűncselekményből eredő vagyon visszaszerzése, Ügyészek Lapja, 2-3, 39–53.

Nyitrai E. (2021). A sorozat-bűncselekmények nyomozásának metodikája. Belügyi Szemle, 69(7), 31–47. https://doi.org/10.38146/BSZ.SPEC.2021.2.2

Pirzada, K. & Khan, F. N. (2013). Measuring Realtionship between Digital Skills and Employability. European Journal of Business and Management, 5(24), 124–134.

Szabó A. & Kovács É. (2021). A személy- és vagyonőrök objektumspecifikus fejlesztési terve (IDPS) MOP-kiterjesztéssel. Magyar Rendészet, 21(3), 139–154. https://doi.org/10.32577/mr.2021.3.10

Uricska E. & Suták M. (2022). Közösségi oldalak rendészeti profiljain létrehozott bejegyzések alkalmazása szaknyelvoktatás során, Magyar Rendészet, 22(1), 107–119. https://doi.org/10.32577/mr.2022.1.7

Uricska E. (2022). COVIDictionary – Virolingviszika és az angol egynyelvű járványszótár. Mellearn Tanulmánykötet: LLL 4.0 Hogyan alakítja át a digitalizáció az LLL stratégiákat? (pp. 472–497). Szegedi Tudományegyetem.

Ürmösné S. G. & Barnucz N. (2019). Az Idegennyelvi és Szaknyelvi Lektorátus múltbeli, és jelenlegi tevékenységei, valamint a jövő perspektívája. Porta Lingua, (1), 293–307. https://doi.org/10.48040/PL.2020.24

Ürmösné S. G. & Kovács É. (2022). Az online oktatás hatékonysága a rendészettudományi karon az oktatók és a hallgatók szemüvegén keresztül – egy hibrid kutatás eredményei. Védelem Tudomány, 7(1), 191–219.

Ürmösné S. G. & Nyitrai E. (2022). The phenomena of epidemic crime, deepfakes, fake news, and the role of forensic linguistics. Információs Társadalom, 4, 86–101. https://doi.org/10.22503/inftars.XXI.2021.4.5

Ürmösné S. G. (2012a). Hungarian-Greek communicative strategies in respect of gender. In Navracsics, J. & Szabó, D. (Eds.), Mental procedures in language processing (pp. 280–290). Tinta Könyvkiadó.

Ürmösné S. G. (2012b). Egynyelvűek kommunikációja a nemek tükrében In Fülöp P. (Szerk.), Tavaszi Szél 2012 Konferencia: Konferenciakötet (pp. 1–12). Doktoranduszok Országos Szövetsége.

Ürmösné S. G. (2018). Technical English for Officers. Dialóg Campus Kiadó.

Ürmösné S. G. (2019). Magyar–angol, angol–magyar rendészeti, közlekedés-, vám- és határrendészeti szakszótár. Dialóg Campus Kiadó.

Ürmösné S. G., Borszéki J., Uricska E. & Barnucz N. (2021). Angol-magyar, magyar-angol rendészeti, határrendészeti és idegenrendészeti szakszótár. Ludovika Egyetemi Kiadó. https://doi.org/10.48040/PL.2021.15

Ürmösné S. G., Borszéki J., Barnucz N. & Uricska E. (2021). A rendészeti szaknyelv szerepe a felsőoktatásban és az új nyelvi stratégia bevezetése. Porta Lingua, (1), 185–195.

Ürmösné, S. G. & Kovács, É. (2021). The effects of online higher educational operation on students and professors: The presentation of the results of a quantitaive research. In Nyikes, Z. & Kovács, A. T. (Eds.), International Conference on Central European Critical Infrastructure Protection (ICCECIP) 2021. Abstract Book (p. 35). Óbudai Egyetem.

Ürmösné, S. G. (2017). A Case Study Based on a Spontaneous Discourse of Greek–Hungarian Bilinguals in Respect of Interjections, Swear Words and Syntactical Mistakes, as Regards Gender. Magyar Rendészet, 17(4), 193–210.

Megjelent
2022-10-14
Hogyan kell idézni
Ürmösné SimonG., BarnuczN., & KudarM. (2022). Út az Innovatív Tanszék első helyezett díja felé. Belügyi Szemle , 70(10), 2113-2133. https://doi.org/10.38146/BSZ.2022.10.11
Rovat
Tanulmányok