Egyes külföldi országok rendőrképzésében alkalmazott didaktikai módszerek

Kulcsszavak: képzés, oktatás, didaktika, rendőr

Absztrakt

A tanulmány – az egyes külföldi országokban elvégzett kérdőíves felmérés adatai alapján – azt vizsgálja, hogy a rendőrtiszthelyettes-képzésben milyen didaktikai módszereket alkalmaznak, mennyi időt fordítanak a képzésre, hány főből állnak a tanulói csoportok, hogyan alakul az elmélet-gyakorlat aránya. Abból a szempontból is elemzésre kerülnek az adatok, hogy az egyes országokban a rendőrképzés során figyelemmel vannak-e a különböző generációkra, alkalmaznak-e okos eszközöket, valamint vizsgálat alá kerül a képzésekhez kapcsolódó személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állása és minősége.

Hivatkozások

Kenedli, T. (2008). The history of the Budapest Police Vocational High School and the police officer training (Part 1). National Security and Law Enforcement, 1(3), 60–71.

Krauzer, E. (2020). Questionnaire - Research on the development of the teaching methodology of police officer training. Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Rendészettudományi Doktori Iskola.

Tigyiné-Pusztafalvi, H. (2015). Teaching methods and ways of organizing education chapter. In Bethlehem J. (Ed.), Healthcare methodology (pp. 33–48). Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Tanárképző Központ.

Megjelent
2021-12-01
Hogyan kell idézni
KrauzerE. (2021). Egyes külföldi országok rendőrképzésében alkalmazott didaktikai módszerek. Belügyi Szemle , 69(6. ksz.), 8-25. https://doi.org/10.38146/BSZ.SPEC.2021.6.1
Rovat
Tanulmányok