Férfiak hátránya a felsőktatásban egy regionális minta tükrében
Absztrakt
A dolgozat a férfiak és nők esélyeit vizsgálja a felsőoktatásban, leszűkítve a kérdést az anyagi, kulturális és kapcsolati tőkékkel való ellátottságra. Hipotézisünk szerint, mivel több kutatás adatai alapján kevesebb férfi jut el a felsőoktatásba (a középfok vagy a félharmadfok más intézménytípusaiban folytatnak tanulmányokat), nekik többet kell felmutatniuk, hogy bekerüljenek, és így – úgy tűnik – hátrányos helyzetben vannak a nőkhöz képest. Azoknak, akik közülük egyetemre vagy főiskolára jutnak, otthonról hozott kulturális erőforrásaik, anyagi tőkéjük nagyobb lesz, és kapcsolataikra inkább jellemzőek az erős és szoros kötések, melyet a továbbtanulás során kamatoztatni tudnak, vagyis több erőforrás mozgósítására van szükségük, mint a lányoknak. Jelen tanulmányunkban e hipotézisek ellenőrzésére teszünk kísérletet.