Férfiak hátránya a felsőktatásban egy regionális minta tükrében

  • Hajnalka Fényes
  • Gabriella Pusztai
Kulcsszavak: felsőoktatás, anyagi, kulturális és kapcsolati tõke, hátrányos helyzet, nemek között eltérés

Absztrakt

A dolgozat a férfiak és nők esélyeit vizsgálja a felsőoktatásban, leszűkítve a kérdést az anyagi, kulturális és kapcsolati tőkékkel való ellátottságra. Hipotézisünk szerint, mivel több kutatás adatai alapján kevesebb férfi jut el a felsőoktatásba (a középfok vagy a félharmadfok más intézménytípusaiban folytatnak tanulmányokat), nekik többet kell felmutatniuk, hogy bekerüljenek, és így – úgy tűnik – hátrányos helyzetben vannak a nőkhöz képest. Azoknak, akik közülük egyetemre vagy főiskolára jutnak, otthonról hozott kulturális erőforrásaik, anyagi tőkéjük nagyobb lesz, és kapcsolataikra inkább jellemzőek az erős és szoros kötések, melyet a továbbtanulás során kamatoztatni tudnak, vagyis több erőforrás mozgósítására van szükségük, mint a lányoknak. Jelen tanulmányunkban e hipotézisek ellenőrzésére teszünk kísérletet.

Megjelent
2024-01-04
Hogyan kell idézni
FényesH., & PusztaiG. (2024). Férfiak hátránya a felsőktatásban egy regionális minta tükrében. Szociológiai Szemle, 16(1), 40-59. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/14204
Folyóirat szám
Rovat
Műhely (archív)