A közvélemény-kutatások hatása a politikai közvéleményre és a választói viselkedésre (elméleti megközelítések)

  • Gábor Kende
Kulcsszavak: közvélemény-kutatás, bandwagon-hatás, underdog-hatás, a hallgatás spirálja, pluralizmus-ignorancia, konformitás

Absztrakt

Befolyásolják-e a közvéleményt a közvélemény-kutatások? Racionális vagy irracionális módon hatnak-e? Milyen pszichológiai, szociálpszichológiai és szociológiai hatásmechanizmusok állhatnak a háttérben? A cikk a vonatkozó irodalom alapján tekinti át a hatásokra – főként a bandwagon és underdog hatásra – vonatkozó elméleteket.

Megjelent
2023-12-17
Hogyan kell idézni
KendeG. (2023). A közvélemény-kutatások hatása a politikai közvéleményre és a választói viselkedésre (elméleti megközelítések). Szociológiai Szemle, 23(2), 6-30. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/szocszemle/article/view/13796
Folyóirat szám
Rovat
Fókusz (archív)