Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 2. rész

  • Kovács Tamás Gábor Dénes Egyetem, egyetemi docens https://orcid.org/0009-0000-6826-1539
  • Zimányi Krisztina Gábor Dénes Egyetem
  • Solt Eszter Gábor Dénes Egyetem
  • Bodrogi-Katona Andrea Varsói Menedzsment Egyetem, egyetemi hallgató
Kulcsszavak: Etika világa, körkörös gazdálkodás, marketing és marketingstratégia, innováció

Absztrakt

Publikációnk az üzleti, etikus viselkedést és az innovációs lehe­tőségeket mutatja be a multinacionális bankszektorban. A bevezető rész tar­talmazza a témaválasztás aktualitását, indokolását, módszertanát, célját és a szakirodalom tanulmányozását. Az első fő fejezetben betekintést nyerhetünk az etika világába, jelentésébe, amely nagy hatással van a világ bankjainak működésére, a piacon való együttműködési lehetőségek egységes elvárásai­ra. Rávilágítunk ennek okaira, taglalva a körkörös gazdálkodásra való átállás előnyeit. A második részben az innováció elméleti alapfogalmainak ismerte­tése mellett bemutatjuk azokat a területeket, applikációkat, amelyek rávilá­gítanak az innovációs körülményekre és folyamataira, valamint részletezzük annak üzleti-, és innovációs – lehetséges – stratégiáját. A továbbiakban a marketing és marketingstratégia kialakulását és fogalomkörét mutatjuk be, valamint a bankok – ezen belül a T. Bankcsoport – innovációs marketing alapjait és marketingkommunikációs tevékenységét. A témával kapcsolatban észrevételeket és gyakorlati javaslatokat is megfogalmaztunk. Az összefogla­lás részben az elméleti, szakirodalmi és gyakorlati részeket foglaltuk össze, a publikáció a felhasznált szakirodalom jegyzékével zárul.

Megjelent
2025-11-27
Hogyan kell idézni
KovácsT., ZimányiK., SoltE., & Bodrogi-KatonaA. (2025). Üzleti etika és innováció a magyar bankszektorban 2. rész. Dunakavics, 2025(11), 25-36. https://doi.org/10.63684/dk.2025.11.03
Rovat
Cikkek