A gamifikáció hatása a munkahelyi beilleszkedésre 2. rész

  • Bihary Gábor Erik Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, hallgató
  • Rajcsányi-Molnár Mónika Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet https://orcid.org/0009-0001-1108-7936
Kulcsszavak: Gamifikáció, humánerőforrás, motiváció, munkahelyi beilleszkedés

Absztrakt

A 21. században kiemelt téma a gamifikáció használata munkahelyi környezetben. A (videó)játékok alkalmazása egy egyre növekvő iparág, ami a digitális fejlődéssel ugyanúgy fejlődik és beintegrálódik mindennapjainkba. Folyamatosan jelennek meg újdonságok, amelyeket lehet hasznosítani, mint például a VR-termékek. A jövő egyértelműen ebbe az irányba halad. Számos példa mutatja, hogy cégek már most is alkalmazzák a játékosítást, akár belső folyamatokban, akár a fogyasztók bevonzására. A gamifikáció egy új módszer, ami megoldhatja a munkaerőpiac jelenlegi problémáját. Elsőként az emberierőforrás-menedzsment alapjainak, és a munkahelyi beilleszkedés fogalmának áttekintése történik. Majd a generációelméletek a téma, hiszen a munkaerőpiac egyik nagy problémája a generációs különbségek. A kérdőíves kutatás során alkalmaztuk a dolgozatban szereplő generációs csoportokat a beazonosításhoz. A kérdéseket hozzáigazítottuk a témakörhöz és a szakirodalmakból megismert módszerekhez. A hipotézis, amely szerint az internetes játékok segítenek a munkahelyi beilleszkedésben beigazolódott, és pozitív visszajelzés érkezett a gamifikációs módszerekkel kapcsolatban.

Megjelent
2025-07-10
Hogyan kell idézni
BiharyG. E., & Rajcsányi-MolnárM. (2025). A gamifikáció hatása a munkahelyi beilleszkedésre 2. rész. Dunakavics, 13(7), 5-16. https://doi.org/10.63684/dk.2025.07.01
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek