A felnőtt korosztály tánc iránti motivációi

Pedagógiai kutatás 1. rész

  • Gábor Varsányi Dunaújvárosi Egyetem, MA Mérnökinformatikus, Mérnöktanár

Abstract

Kutatásom célja a felnőtt korosztály tánc, mint tevékenység és tánctanfolyam elkezdése iránti motivációinak feltérképezése volt. A motivációk megértésétől a tánciskolám sikerességének és versenyképességének növelését várom. Ha pontosabban ismerem a motivációkat, az igényeknek megfelelőbb, magasabb színvonalú oktatást nyújthatok, és eredményesebb hirdető is lehetek. A kutatás hipotézisei a saját tapasztalataimra épültek. A mintaválasztás a Salsa Con Timba Tánciskola aktuális tanulói voltak. A felmérés pillanatában a megkérdezettek fele tekinthető kezdőnek, akik csak pár órán vannak túl, a többiek pár hónap és pár év közötti tapasztalattal bírtak. A felmérés nyomtatott kérdőív segítségével történt a tánciskola keddi és csütörtöki óráin résztvevő tanulókkal október második és harmadik hetében. A következő motivációkat vizsgáltam meg összességében, nemek szerint, és párban vagy egyedül érkezés estén: kikapcsolódás, ismerkedés, fejlődés, tanulás, szórakozás, közösséghez tartozás, mozgás, új hobbi, önkifejezés, egészség. A kulturális meghatározottság miatt a szexi nőies/férfias mozgás és a vezethetőség/vezetőképesség iránti motivációkat is vizsgáltam és hirdetésre, tanítványok toborzására vonatkozó kérdéseket tettem fel, a nem és párban vagy egyedül érkezés megállapítása után. A teljes kutatási anyagot, hipotéziseket, kérdőívet, leíró és matematikai statisztikákat és eredmények a kutatásban megtalálhatóak.

Published
2023-04-01
How to Cite
VarsányiG. (2023). A felnőtt korosztály tánc iránti motivációi: Pedagógiai kutatás 1. rész. Dunakavics, 11(4), 5-34. Retrieved from https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/19085
Section
Cikkek