A felnőtt korosztály tánc iránti motivációi
Pedagógiai kutatás 1. rész
Abstract
Kutatásom célja a felnőtt korosztály tánc, mint tevékenység és tánctanfolyam elkezdése iránti motivációinak feltérképezése volt. A motivációk megértésétől a tánciskolám sikerességének és versenyképességének növelését várom. Ha pontosabban ismerem a motivációkat, az igényeknek megfelelőbb, magasabb színvonalú oktatást nyújthatok, és eredményesebb hirdető is lehetek. A kutatás hipotézisei a saját tapasztalataimra épültek. A mintaválasztás a Salsa Con Timba Tánciskola aktuális tanulói voltak. A felmérés pillanatában a megkérdezettek fele tekinthető kezdőnek, akik csak pár órán vannak túl, a többiek pár hónap és pár év közötti tapasztalattal bírtak. A felmérés nyomtatott kérdőív segítségével történt a tánciskola keddi és csütörtöki óráin résztvevő tanulókkal október második és harmadik hetében. A következő motivációkat vizsgáltam meg összességében, nemek szerint, és párban vagy egyedül érkezés estén: kikapcsolódás, ismerkedés, fejlődés, tanulás, szórakozás, közösséghez tartozás, mozgás, új hobbi, önkifejezés, egészség. A kulturális meghatározottság miatt a szexi nőies/férfias mozgás és a vezethetőség/vezetőképesség iránti motivációkat is vizsgáltam és hirdetésre, tanítványok toborzására vonatkozó kérdéseket tettem fel, a nem és párban vagy egyedül érkezés megállapítása után. A teljes kutatási anyagot, hipotéziseket, kérdőívet, leíró és matematikai statisztikákat és eredmények a kutatásban megtalálhatóak.