A mesterséges intelligencia alkalmazása veszélyt, vagy lehetőséget jelent az oktatásban?

  • Kőkuti Tamás Dunaújvárosi Egyetem, Társadalomtudományi Intézet, egyetemi docens
Kulcsszavak: Oktatás, innováció, mesterséges intelligencia

Absztrakt

A mesterséges intelligencia fejlődésének egyik legújabb vívmánya az OpenAI ChatGPT. Az írás kitér az innovatív megoldás oktatási területre gyakorolt hatásának néhány nemzetközi vizsgálatára. Majd érdeklődően keressük a választ a következő kérdésekre: Vajon a mesterséges intelligencia veszélyezteti az oktatás színvonalát? A hallgatók fel tudják használni a feladataik megoldásában? Vajon a mesterséges intelligencia fejlődése elérte azt a szintet, amely erre az aggodalomra okot adhat? Jelen tanulmány tehát a fenti tématerületekre koncentrálva feltárja a mesterséges intelligencia alkalmazhatóságát. Teszi ezt az egyetemi hallgatók közreműködésével elvégzett vizsgálat segítségével. A vizsgálatba bevont hallgatók a kommunikáció- és médiatudomány alapképzésben vesznek részt, továbbá a gazdálkodás- és menedzsment alapképzést reprezentálják.

Megjelent
2023-10-01
Hogyan kell idézni
KőkutiT. (2023). A mesterséges intelligencia alkalmazása veszélyt, vagy lehetőséget jelent az oktatásban?. Dunakavics, 11(10), 23-36. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/19061
Rovat
Cikkek