A tanárok emberi hozzáállásával szembeni elvárások a Z- és Alfageneráció tükrében 1. rész

  • Matics Olivér Tibor Dunaújvárosi Egyetem, mérnöktanár hallgató
Kulcsszavak: Z-generáció, Alfa-generáció, tanári szerepek, tekintélyelvűség, partneri kapcsolat, személyes kapcsolat, emberi hozzáállás

Absztrakt

Pedagógusként fontos tudnunk, hogy milyen elvárásokat támasztanak a tanári szereppel kapcsolatban diákjaink, főként most, amikor a középszintű oktatásban megjelenik az Alfa-generáció. A kutatásom célja az emberi hozzáállás felől vizsgálni, hogy az Alfa-generáció első négy, és a Z-generáció utolsó hét évében született diákok miként látják a „jó” pedagógust, mik az elvárásaik a pedagógusokkal szemben a személyes kapcsolat, partnerség terén. A kérdőíves kutatásban általános iskolai, gimnáziumi, valamint szakképző iskolai és technikumi tanulók vettek részt az érintett korosztályból. Az eredmények segítséget adhatnak a tanároknak abban, hogy hogyan viszonyuljanak a diákokhoz és hogyan tudjanak jobb eredményt elérni a nevelés terén. Az eredmények azt mutatják, hogy mindkét generáció a partneri kapcsolatokra törekvő pedagógust részesíti előnyben, valamint magas mindkét nemzedéknél a tanárokkal való személyes kapcsolatokra és interakciókra való igény.

Megjelent
2024-04-01
Hogyan kell idézni
MaticsO. T. (2024). A tanárok emberi hozzáállásával szembeni elvárások a Z- és Alfageneráció tükrében 1. rész. Dunakavics, 12(4), 37-56. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/18839
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek