Softskill kompetenciák fejlesztése az informatikai szakképzésben

  • Kovácsné Gerecs Krisztina Dunaújvárosi Egyetem, Tanárképző Központ, egyetemi hallgató

Absztrakt

Dolgozatom témája a szoftverfejlesztők és szoftvertesztelők szakmához kötődő személyes és szociális kompetenciáinak (úgynevezett softskilljeinek) képzéseken történő fejlesztése.

A szakképzést az elmúlt 20 évben több alkalommal módosították, átalakították, és mindannyiszor a gazdasági és munkaerő-piaci szereplők kifejezték igényüket a softskillek fejlesztésének szakképzésbe történő beépítésére, ami különböző módon meg is valósult.

A hatékony munkavégzéshez nem csak megfelelő szakmai tudásra, hanem a szakmához kapcsolódó személyes és szociális készségekre is nagy szükség van, ezért kutatásommal azt vizsgáltam, hogy a képzéseken ezek fejlesztése miként történt meg, a tanárok, oktatók milyen munkaformákat és oktatási módszereket alkalmaztak ennek megvalósítása érdekében.

A szakképzésben végzett, már szakmájukban elhelyezkedett szoftverfejlesztők és szoftvertesztelők körében végeztem empirikus (kérdőíves) vizsgálatot, amivel célom, hogy feltárjam a hiányosságokat, valamint a softskillek fejlesztésére az alkalmazott oktatási módszerek megfelelők-e.

Megjelent
2024-07-01
Hogyan kell idézni
Kovácsné GerecsK. (2024). Softskill kompetenciák fejlesztése az informatikai szakképzésben. Dunakavics, 12(7), 17-36. Elérés forrás https://ojs.mtak.hu/index.php/dk/article/view/18816
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek