The Impact of Allowing ChatGPT on Student Scores and Test Completion Time in a Mid-Term Math Exam

  • Bognár László
  • Joós Antal
Kulcsszavak: ChatGPT, mesterséges intelligencia az oktatásban, tanulói teljesítmény, matematika vizsga, teszt kitöltési ideje, AI-eszközök, félévközi vizsga, tanulási eredmények, oktatási technológia, mesterséges intelligenciával támogatott tanulás

Absztrakt

Ez a tanulmány a ChatGPT használatának hatását vizsgálja a diákok teljesítményére egy félévközi matematika vizsgán, két fő kutatási kérdésre összpontosítva. Először is, hogy van-e szignifikáns különbség a ChatGPT-t használó és nem használó diákok átlagos összpontszámai között. Az eredmények azt mutatják, hogy a ChatGPT-t használó diákok átlagosan jelentősen alacsonyabb pontszámot értek el, mint a ChatGPT-t nem használó társaik, kevesebb volt a kiemelkedő teljesítményt nyújtó diákok száma, és nagyobb arányban nem érték el a minimális teljesítmény küszöböt. Másodszor, a tanulmány azt vizsgálja, hogy a két csoport között van-e szignifikáns különbség a teszt kitöltéséhez szükséges átlagos idő tekintetében. Meglepő módon a teszt kitöltési ideje nem különbözött számottevően, ami megkérdőjelezi azt a feltételezést, hogy a ChatGPT-felhasználók vagy gyorsabban teljesítik a vizsgát, vagy időt töltenek a GPT által generált válaszok összehasonlításával. Ezek az eredmények rávilágítanak arra, hogy tovább kell vizsgálni a ChatGPT-hez hasonló mesterséges intelligencia eszközök szerepét az oktatásban, különösen a matematika tanulási eredményeinek javításában való hatékonyságukat.

Megjelent
2025-02-01
Hogyan kell idézni
BognárL., & JoósA. (2025). The Impact of Allowing ChatGPT on Student Scores and Test Completion Time in a Mid-Term Math Exam. Dunakavics, 13(2), 11-24. https://doi.org/10.63684/dk.2025.2.02
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek