Az egykori dunaföldvári vasúti híd stratégiai szerepe

Kulcsszavak: vasút, Duna-híd, gráfelmélet, kritikus infrastruktúra, redundancia

Absztrakt

A V0 vasútvonal kiépítésének határozatlan időre történő elhalasztásával a Budapestet elkerülő vasútvonalak helyzete ismét előtérbe került. Egy teljesen újonnan építendő vasútvonal alternatívájaként célszerű megvizsgálni létező vasútvonalak fejlesztését, illetve egykor létezettek újraépítését. Cikkünkben a 2001-ben megszüntetett Solt és Dunaföldvár közötti vasúti átkelési lehetőség szerepével foglalkozunk. Bár létezése alatt ennek a hídnak nem volt jelentős forgalma, érdemes megvizsgálni, milyen szerepet játszana a hálózatban ha a TEN-T vonalak műszaki paramétereinek megfelelően építenék újra. Gráfelméleti alapú számításaink azt mutatják, hogy egy ilyen módon újjáépített híd nem csak az Összekötő vasúti híd egyetlen reális kerülőútjaként lenne számításba vehető, hanem azt normál üzemi körülmények között is tehermentesíthetné.

Megjelent
2022-01-28
Rovat
Védelemgazdaság