A katonai és civil közoktatásból érkező hallgatók beilleszkedése a ma-gyar tisztképzésbe
Absztrakt
A magyar tisztképzés speciális – polgári egyetemektől eltérő – képzési rendszeréből és intézményspecifikus felépítéséből adódóan a képzési sikeresség és lemorzsolódási arány kritikus elemek. Kutatásom a debreceni Kratochvil Károly Honvéd Középiskolában végzett és más, nem honvéd középiskolában végzett első éves tisztképzésben, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán, részt vevő hallgatókkal végzett után követési munka, aminek célja, hogy feltárja a két képzésből érkező hallgatók azo-nos és eltérő szocializációs stratégiákat. A kutatási eredmények arra engednek következtetni, hogy a honvéd középiskolából érkezett hallgatók könnyebben birkóznak meg a nehézségekkel és gyorsabban, eredményebben megy végbe a szocializációs folyamat.